آلودگی آب چیست؟
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

آبی که آنها می گویند زندگی است ، و در واقع آنها حق داشتند. حدود 70 درصد زمین را آب تشکیل می دهد که بدون شک یکی از بزرگترین منابع ما شده است. هنگامی که ما جوان بودیم ، با روش های مختلف صرفه جویی در مصرف آب آشنا شدیم ، زیرا آب تقریباً در همه کارهای مهم و فرآیند انسان استفاده می شود. آب یک عنصر اساسی در اهداف خانگی و همچنین صنعتی است.

با این حال ، امروز با بررسی دقیق منابع آب ما شوک وحشتناکی ایجاد می کند. در حال حاضر آب با ضایعات مختلف از کیسه های پلاستیکی شناور گرفته تا مواد زائد شیمیایی آلوده شده و بدن ما را به استخر سم تبدیل می کند.

آلودگی آب یک مسئله مهیب است ، به اندازه کافی قدرتمند است که می تواند جهان را در مسیر نابودی هدایت کند. آب یک حلال طبیعی است و بیشتر آلاینده ها را قادر می سازد به راحتی در آن حل شده و آن را آلوده کنند.

اثر آلودگی آب به طور مستقیم توسط ارگانیسم ها و پوشش گیاهی موجود در آب ، از جمله دوزیستان متحمل می شود. در سطح انسانی ، روزانه چندین نفر به دلیل مصرف آب آلوده و آلوده می میرند.

طبق گزارش اکونومیست (مورخ 2008) ، هر روز ، بیش از 1000 کودک در هند به دلیل بیماری اسهال می میرند و در پنج سال گذشته این تعداد نگران کننده بوده است.

منابع مختلف آلودگی آب
طبقه بندی های مختلفی در مورد آلودگی آب وجود دارد که به شرح زیر بحث می شود.


آلودگی آب های زیرزمینی

آب های زیرزمینی یکی از منابع طبیعی قابل رویت اما بسیار مهم است. با بارندگی ، وقتی به اعماق زمین نفوذ می کند ، آب زیرزمینی می شود و شکاف ها ، شکاف ها و فضاهای متخلخل یک سفره سفره را که یک انبار زیرزمینی آب است پر می کند. سپس آب های زیرزمینی برای نوشیدن آب به سطح زمین پمپ می شود.

آبهای زیرزمینی وقتی آلوده می شوند مانند کودها ، سموم دفع آفات و زباله های شسته شده از محل دفن زباله ها و سیستم های سپتیک ، به یک سفره آبخوان تبدیل می شوند.

یک سفره سفره ای آلوده برای انسان ناامن می شود و برای دهه ها یا حتی هزاران سال غیر قابل استفاده است. علاوه بر این ، آب های زیرزمینی همچنین می توانند آلودگی را به دور از منبع اصلی آلاینده هنگامی که به نهرها ، دریاچه ها و اقیانوس ها نفوذ می کنند گسترش دهند.


عاری از آلودگی آب های زیرزمینی دشوار و غیرممکن است و همچنین هزینه بر است.

منبع: https://www.palayesazan.com/

آب سطحی
آبهای سطحی حدود 70 درصد از زمین را پوشش می دهد ، اقیانوس ها ، دریاچه ها ، رودخانه های ما را پر می کند و تمام لکه های آبی را روی نقشه جهان قرار می دهد. آبهای سطحی حاصل از منابع آب شیرین غیر از دریا بیش از 60 درصد آب تحویل شده به خانه های ما را تشکیل می دهد.

طبق آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ، تقریباً 50٪ رودخانه ها و نهرهای ما و بیش از یک سوم دریاچه های ما آلوده و برای شنا ، ماهیگیری و آشامیدن مناسب نیستند.


آلودگی مواد مغذی شامل نیترات و فسفات ، که گیاهان و حیوانات برای رشد نیاز دارند ، باعث آلودگی عمده در منابع آب شیرین به دلیل ضایعات مزارع و رواناب کودها می شود. تخلیه زباله های شهری و صنعتی و همچنین ریختن مستقیم افراد در آبراه ها سهم مناسبی از سموم آنها را به همراه دارد.

آب اقیانوس
هشتاد درصد آلودگی اقیانوس ها یا آلودگی های دریایی از خشکی در امتداد ساحل یا در مناطق دور افتاده سرزمین است. نهرها و رودخانه ها آلودگی هایی مانند مواد شیمیایی ، مواد مغذی و فلزات سنگین را که از مزارع ، کارخانه ها و شهرها به خلیج ها و خورهای ما منتقل می شوند ، حمل می کنند و از آنجا به اقیانوس می رسند.





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: